Temos “Dažniausios rekomendacijos prezentacijoms” archyvas


Sausio 25 d. buvau pakviestas į „Kauno dienos” redakciją (rubrika “Portalo svečias”) ir atsakiau į skaitytojams rūpinčius klausimus apie tai, kaip parengti gerą prezentaciją.

Kai kuriuos įdomiausius klausimus ir atsakymus mielai pristatau ir Jums.

.

Kokias didžiausias klaidas daro dauguma prezentacijų autorių?

Pirmoji iš 3 didžiųjų klaidų: PER MAŽAI LAIKO skiriama pasiruošimui. Antroji: kai pranešėjas kalba NEKONKREČIAI, be pavyzdžių ir pernelyg abstrakčiai arba apsimestinai gudriai. Štai pavyzdys: „biologinio pagrindo savaiminės reprodukcijos nedidelis skraidantis kūnas, tinkamas patikimam užprogramavimui grįžti į reikiamą vietą…“ Šitaip šveicarų kariškiai apibūdina… pašto karvelį. Bet gi galima tą patį pasakyti Mano konsultuojami klientai nuoširdžiai nustemba, kai pasiūlau kai kuriose prezentacijos vietose laikinai išjungti ekraną ir nieko nerodant papasakoti istoriją (t.y. bent trumpam nesinaudoti skaidre kaip sufleriu). Kas bent kartą tai išbandė, žino, kad poveikis stiprus.

.

Kodėl žmonėms baisu išeiti į sceną ir atsistoti prieš auditoriją? Nesmagiai jaučiasi visi: pradedant moksleiviais ir baigiant patyrusiais vadovais…

Taip, vadinamoji scenos baimė - daugeliui aktuali. Pvz., Elvis Presley yra prisipažinęs, kad jis niekada nenugalėjo scenos baimės – bijodavo per kiekvieną savo šou. Grupės „U2“ dainininkas Bono sako, kad jis koncertavo jau tūkstančius kartų, bet iki šiol prieš kiekvieną koncertą nervinasi nuo pat ryto. Rašytojas Markas Twainas yra gražiai pasakęs, kad yra dvi kalbėtojų rūšys: tie, kurie nervinasi ir tie, kurie meluoja, kad nesinervina.

Vienoje amerikiečių apklausoje buvo teiraujamasi, ko žmonės labiausiai bijo. 4-oje vietoje buvo nurodytos finansinės problemos, 3-ioje vietoje – vabzdžiai, 2-oje – aukščio baimė, o didžioji dauguma atsakė, kad jiems visų baisiausia būtų kalbėti priešais auditoriją. Scenos baimė yra nulemta genetiškai ir paveldėta iš priešistorinių laikų. Žmogaus smegenys kadaise buvo „išmokytos“, kad pavojingos gyvybei gali būti tos situacijos, kai:

1) esi vienas atviroje vietovėje, kur negali pasislėpti nuo pavojų;

2) neturi ginklo;

3) į tave spokso didelis būrys gyvų padarų, kurie nežinia ką galvoja.

Tokiomis aplinkybėmis prieš dešimtis tūkstančių metų buvo didelė tikimybė, kad būsi sudraskytas plėšrūnų. Mūsų protėviams išsivystė natūrali apsauginė reakcija. Ji automatiškai atkuriama kaskart, kai atsiduri scenoje. Ta numanomo pavojaus baimė glūdi seniausiose mūsų smegenų dalyse ir ją kontroliuoti yra labai sunku. Bet įmanoma.

.

Kolkas ne visai aišku, kuo jūs skiriatės nuo dizainerio, kuris galėtų sumaketuoti „PowerPointo“ skaidres?

Daugumos prezentacijų kūrėjai pradeda tuo, kad pirmiausia įsijungia kompiuterį ir iškart ima maketuoti “PowerPoint” skaidres (arba susiranda dizainerį). Aš dirbu kitaip. Pirmiausia užsakovui padedu suformuluoti: koks yra prezentacijos tikslas, kokia pagrindinė mintis ir koks idealiu atveju turėtų būti prezentacijos rezultatas (t.y., ką po prezentacijos klausytojai turėtų daryti kitaip). Tada išklausęs būsimo pranešėjo mintis atrenku stipriausius argumentus, kurie pagrindžia pagrindinę mintį. Ten, kur klausytojams gali būti neaišku, performuluoju tekstą ir rūpinuosi, kad jis būtų kuo konkretesnis ir trumpesnis (analogiškai kaip ir geroje reklamoje). Tik po viso to pereiname prie skaidrių – ir nebūtinai jos kuriamos „PowerPoint“ programa. Dabar yra gerokai inovatyvesnių programų - su 3-D efektais ir pan. Tiesa, jas reikia pirkti ir dėl vienos prezentacjos neverta įsigyti, bet aš turiu nusipirkęs ir jau gerokai “pasitreniravęs”. Su visa derama pagarba dizaineriams (tarp jų turiu gerų draugų ir kolegų), drįstu teigti, kad dizaineriai yra per mažai gilinasi į tai, kokie ekrano vaizdai padeda pranešėjui, o kokie  prie rezultato neprisideda. Pasirūpinti, kad prezentacija suveiktų ir duotų rezultatą (t.y. pasiektų tikslą) – ne dizainerio sritis (dizaineris tik maketuoja tą tekstą, kurį kaip nediskutuotiną gauna iš pranešėjo, o aš 3-5 kartus sustiprinu turinį, scenarijų, argumentus ir būsimą įspūdį klausytojams, nes dirbu ir su tekstu). Įveikti scenos baimę – taip pat ne dizainerio reikalas. Tai mano darbas.

.

Įstrigo Jūsų knygoje „Prezentacija kitaip…“ paminėta statistika – kad Amerikoje 75 proc. visų vadovų net prieš svarbias prezentacijas pasirengimui skiria mažiau negu 2 valandas laiko, o trečdalis vadovų – mažiau negu 30 minučių. Kaip yra Lietuvoje – ar pranešimų autoriai irgi tokie pat nepareigingi?

Aš dažniausiai konsultuoju didelių ir labai didelių įmonių vadovus arba verslo savininkus. Tai užimti žmonės. Jiems sunkoka rasti laiko prezentacijų tobulinimui. Bet jie suranda. Tarkime, neseniai prisidėjau kuriant 20 minučių trukmės pranešimą konferencijai „Verslas 2017“. Kartu su pranešėju ties tekstu ir vaizdais dirbome 48 valandas (palyginimui: Steve Jobs tokios trukmės prezentacijai ruošdavosi vidutiniškai 20-30 valandų). Po konferencijos iš žiūrovų esu girdėjęs, kad būtent tas pranešimas buvo pats įsimintiniausias visame renginyje. Kitais atvejais dirbame ir trumpiau: tarkime, 6 valandas. Bet ir tiek laiko ne kiekvienas vadovas praleistų ties prezentacijos ruošimu, jei būtų vienas ir negautų “išorinės pagalbos”, kurią suteikiu aš kaip prezentacijų ekspertas.

.

Šiais Vikipedijos ir Google laikais susikurti prezentaciją gali kiekvienas. Kada ir kokie žmonės vis dar ieško jūsų paslaugų?

Koncentruotai atsakyčiau taip: aš superku pranešėjo baimę, o parduodu prezentacijos aiškumą ir įdomumą…

Visi jaučiasi saugiau, kai gali pasinaudoti profesionalo pagalba. Juk patys sau nesitaisome dantų, nors teoriškai galėtume ir patys.

Man tipinė situacija būna tokia: vadovui lieka kokios 5 dienos iki svarbios prezentacijos užsienyje. Vadovas, pareigūnas ar miesto meras neturi teisės pasirodyti prastai ir prisidaryti gėdos prieš investuotojus, prieš akcininkus, prieš partnerius… Tada skambina man, kad užsiimčiau krizės valdymu tiesiogine prasme. Jeigu imuosi sukurti prezentaciją (ne tik skaidres, bet ir scenarinį planą, struktūrą, tekstą), dažniausiai tokia prezentacija patenka į geriausiųjų trejetuką. Neretai tampa ir geriausia visame renginyje (pvz., konferencijoje). Žmonės tą išbando ir mane rekomenduoja kitiems. Žodžiu, aš reikalingas, kai norima išskirtinai svarbiam atvejui išskirtinai kokybiškos prezentacijos per palyginti trumpą laiką. Galima sakyti, kad dirbu tarsi pranešėjo advokatas ir padedu „apsiginti“ nuo publikos. Specialiai teiravausi žmonių, prie kurių prezentacijų sėkmės man teko prisidėti. Klausiau, kuo jiems buvo naudinga „pagalba iš šalies“. Prieš save turiu kelias citatas – ką pasakė ERGO draudimo bendrovių Baltijos šalyse, UAB „PricewaterhouseCoopers“ ir AB „Lietuvos energija“ vadovai: „Arturą apibūdinu kaip profesionalą. Tai prezentacijų mokytojas, gebantis aiškia kalba išsakyti vertingas įžvalgas ir patarimus“; „Naudinga kaip pagalbininką turėti prezentacijų guru, žinantį, kaip pasiruošti “; „Arturas - žmogus, kurio įžvalgos leidžia pamatyti dalykus kitu kampu.“

.

Kaip prezentacijos metu valdyti auditoriją? Kas veikia geriausiai?

Nereikia auditorijos valdyti. Reikia sudominti.

.

Kokie būtų jūsų trys patarimai norintiems parengti gerą prezentaciją?

1. Kuo trumpiau 2. Kuo aiškiau 3. Kuo įdomiau.

Ir, kaip sakė “U2″ vokalistas Bono, kai jį pakvietė daryti pranešimo prestižinėje TED konferencijoje, “niekas nedraudžia pranešėjui kreiptis pagalbos į prezentacijų ekspertus - kad padėtų pasiruošti profesionaliai”.

.

Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Esu profesionalus prezentacijų konsultantas ir kasmet peržiūriu šimtus  PowerPoint prezentacijų. Padariau netikėtą atradimą: dažnai galima nuspėti, kokią iliustraciją pranešėjas parodys ekrane! Priežastis paprasta: daug kas naudoja labai panašius vaizdelius, kuriuos publika jau yra mačiusi ankstesnėse prezentacijose. Tokie “nueksploatuoti” vaizdeliai kelia nuobodulį ir palieka prastoką įspūdį: “Kaip neoriginalu…”

Prisipažinsiu atvirai - kadaise ir man yra tekę naudoti vieną kitą tokios rūšies banalybę. Kodėl? Nes taip paprasta ir nereikalauja daug pastangų. Bėda ta, kad publika visgi supranta, jog į ekraną jiems įmestas “paskutinės minutės vaizdelis”…

Pateiksiu 10 pavyzdžių su labiausiai nuvalkiotais motyvais - patarčiau jų nebenaudoti savo prezentacijose.

.

1. RANKŲ PASPAUDIMAS Suprantu, kad dvi kostiumuotos rankos - tai pats lengviausias būdas iliustruoti bendradarbiavimą. Bet tuo pačiu ir pats neoriginaliausias - dar iki jūsų prezentacijos panašų vaizdelį žmonės bus matę šimtus kartų.

.

2. FINIŠO KIRTIMAS Scenos su kostiumuotais bėgikais… Visi prezentacijos dalyviai supranta, kad tai teatrališkai suvaidinta scena, o ne realūs firmos darbuotojai, bet visgi tokių vaizdų prezentacijose tenka matyti vėl ir vėl…

.

3. IŠKELTI NYKŠČIAI Iškeltas nykštys yra geras simbolis - pvz., kai užsienyje norima parodyti pritarimą, tačiau nemokama susikalbėti vietine kalba. Tačiau prezentacijoje toks vaizdelis nėra tinkamiausias (nebent prezentaciją rodytumėte Afrikoje ir neturėtumėt kitokių galimybių išreikšti minties).

.

4. TAIKINYS SU STRĖLĖMIS

Kai kalbama apie tikslus, poreikių tenkinimą ir kitokius “pataikymus į dešimtuką” - natūraliai kyla pagunda rodyti taikinį. Bėda ta, kad tai jau daryta tūkstančius kartų.

.

5. KRUMPLIARAČIAI Būna įvairių variantų: paprasti krumpliaračiai, 3D krumpliaračiai, krumpliaračiai su 3D žmogeliukais arba su verslininkais… Jų nauda daugmaž vienoda - artima nuliui.

.

6. ŽMOGELIUKAS SU KLAUSTUKU Šiuo ar panašiu 3D motyvu labai dažnai sugadinama pati paskutinė prezentacijos skaidrė, prie jos prirašant tekstą “Ar turite klausimų?”.

Vienai tarptautinei firmai esu paskaičiavęs, kad jei per savo prezentaciją jie didesnei grupei žmonių rodo 1 nereikalingą skaidrę, sugaištas laikas tai firmai kainuoja… 583 eurus nuostolio! Kai vedu seminarus, paaiškinu išsamiau, bet trumpai drūtai - dažniausiai geriau nenaudoti jokios skaidrės, negu rodyti nusibodusį motyvą.

.

7. NEBAIGTA DĖLIONĖ

Anonimiški beveidžiai žmogeliukai su dėlionės detalėmis… Kas turima omeny? Nejaugi tie beveidžiai - įmonės darbuotojai? Ar jiems patiktų sužinojus, kad apie juos šitaip galvoja įmonės vadovybė?

.

8. ŠOKINĖJIMAS IŠ DŽIAUGSMO

Kostiumuoti verslininkai ir kiti personažai, išlėkę į orą iš džiaugsmo. Matyta?

.

9. AUGALAI RANKOJE

Tokiais vaizdeliais mėgstama iliustruoti įmonės augimą, tobulėjimą, naujus sumanymus ir kt.

.

10. SUSIKIBUSIOS RANKELĖS

Primena senus saldžius propagandinius plakatus, tik dabar rankomis sukabinami nebe kolūkiečiai, darbininkai ir kariai, o verslininkai, visuomenės atstovai, tauta ir kt. Bet juk už langų jau XXI amžius…

.

Klausimas: tad kaip pasirinkti vaizdus, kad jie veiktų stipriau už nuolat kartojamas nuobodybes PowerPoint skaidrėse? Ir ar kiekvienos situacijos iliustravimui reikia vien tik PowerPoint skaidrių? Vienas iš būdų gauti profesionalius atsakymus į šiuos ir kitus klausimus - seminarai “Efektyvesnė prezentacija, arba pamirškite migdančias skaidres”. Arba knyga “Prezentacija kitaip, arba pamirškite migdančias skaidres”.

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Tradicinės diagramos prezentacijų skaidrėse

Tradicinės diagramos prezentacijų skaidrėse jau nebeefektyvios

Kasmet darbo reikalais man tenka peržiūrėti daugiau negu 100 prezentacijų su diagramomis ir grafikais PowerPointo skaidrėse. Nors skaidrės būna sukurtos skirtinguose miestuose, o jų autoriai - pačių įvairiausių profesijų atstovai, daugumoje prezentacijų nuolat rodomos vienodai nusibodusios kreivės, stulpeliai ir “blynai” - kaip viršuje esančiame pavyzdyje.

Geroji žinia: prezentacijos skaidres su diagramomis galima perdaryti įdomiau - naudojantis ta pačia PowerPointo programa (ir nereikia būti nei dizaineriu, nei programuotoju). Blogoji žinia: PowerPointo skaidrėse kuriant įdomesnes diagramas ir grafikus, užtrunkama vienu kitu pusvalandžiu ilgiau. Tačiau jei prezentacija svarbi - verta investuoti savo laiko (arba taupyti laiką ir kreiptis į tuos, kas gali vieną kitą skaidrę padaryti už jus).

Žemiau - keletas idėjų įdomesnėms diagramoms ir grafikams.

.

1-as pavyzdys

Vietoj įprasto grafiko stulpelių (iliustracija viršuje) galima įterpti suvalgytos žuvies simbolių (žiūrėkite žemiau):

.

2-as pavyzdys

Nuobodžią kreivinę diagramą galima perdaryti taip, kad vos užmetęs akį į skaidrę, žiūrovas greitai “nuskenuotų” ir prezentacijos temą, ir duomenis:

.

3-ias pavyzdys

Stulpelinis grafikas su žaliais erdviniais 3D elementais - jau neblogai. Bet kad būtų įdomiau, vietoj standartinių stulpelių galima įterpti konkrečių 3D atvaizdų (būtent tokių, apie kuriuos kalbama pačiame grafike):

Prezentacijos skaidrė su 3D objektais

Prezentacijos skaidrė su 3D objektais

.

4-as pavyzdys

Tokiomis skaidrėmis per prezentaciją jau nebesublizgėsi...

Tokiomis skaidrėmis per prezentaciją jau nebesublizgėsi...

Skritulinė diagrama atrodo ne itin patraukliai. Bus įdomiau, kai PowerPointo skaidrėje parenkamas kitoks diagramos tipas - erdvinis “pyragas”. O dar stipresnį įspūdį publikai palieka tokia “pyraginė” diagrama, kurios skiltys iliustruotos temai tinkamais erdviniais vaizdais:

3D diagrama prezentacijoje atrodo patraukliau

3D diagrama prezentacijoje atrodo patraukliau

Tarp kitko, šiame straipsnelyje rodomi diagramų pavyzdžiai (iliustracijos) yra sukurti ta pačia PowerPointo programa. Tiesa, kai kada ją tenka “apgauti” ir vieną kitą veiksmą atlikti “ūkiškai” - t. y. rankiniu būdu, o ne naudojant automatines PowerPointo funkcijas, kurios, deja, vis dar netobulos…

.

Apie kitas kokybiškų skaidrių kūrimo galimybes skaitykite: Prezentuok KITAIP: taisyklė “10 / 20 /30″ (PREZI).

.

Rodyk draugams

Comments 1 komentaras »

Naujausia lietuviška knyga apie garantuotos kokybės prezentacijas! Tai prezentacijų eksperto ir mokymų trenerio Arturo Laskausko knyga “PREZENTACIJA KITAIP, arba pamirškite migdančias skaidres”. Knyga naudinga vadovams, verslininkams, vadybininkams ir visiems, kas kuria konkursines, pardavimo ir kitas prezentacijas. Kitaip tariant, pravers tiems, kas svarbiausiomis progomis prezentaciją nori pateikti KITAIP negu kiti.

Patikrintos tiesos apie pristatymus trumpai ir aiškiai vienoje vietoje. Skirta: nuo mokinio iki vadovo” - taip šią knygą apibūdino lektorius, “Tūkstantmečio odisėjos” jachtos „Ambersail” kapitonas Paulius Egidijus Kovas.

.

  • Kaip išvengti klaidų, kurias daro 9 iš 10 prezentacijų autorių?
  • Kaip pelnyti 2 kartus didesnį klausytojų dėkingumą už 2 kartus trumpesnę prezentaciją?
  • Kaip skaidres pagerinti pagal ryškiausių pasaulinių autoritetų rekomendacijas?
  • Kaip klausytojus sudominti labiau negu vien tik rodant skaidres arba Prezi programos triukus?
  • Kaip per prezentaciją panaudoti ne bet kokius, o būtent 3D efektus?..

.

Tai tik keletas iš daugybės klausimų, į kuriuos atsakoma naujoje Arturo Laskausko knygoje ”PREZENTACIJA KITAIP, arba pamirškite migdančias skaidres”.

.

Knygoje taip pat pateikiama gausybė praktinių pavyzdžių ir naujų idėjų - kad prezentacijas galėtumėte kurti KITAIP negu iki šiol.

Jus gali sudominti žemiau pateikiamas knygos turinys:

2014 m. spalio mėn. ši knyga buvo pristatyta Frankfurto knygų mugėje (Vokietija).

.

ATSILIEPIMAI APIE KNYGĄ:

  • „Naudingiausia lietuviška knyga kuriantiems prezentacijas ir sakantiems viešas kalbas. Šviežias, modernus praktiko požiūris. Skaitoma lengvai tarsi pramoginė literatūra.“

Etiketo ir protokolo žinovas Arminas Lydeka

.
  • „Nuoširdžiausiai sveikinu Arturą Laskauską, padovanojusį mums profesionalią, įtaigią prezentacijos kūrimo gramatiką – taip reikalingą knygą Lietuvoje“.
.
Režisierius Vytenis Pauliukaitis
.
  • „Perskaičius Arturo Laskausko knygą „Prezentacija kitaip…” supratau, kad šis išskirtinis darbas bus mano „stalo knyga”. Nes tai profesionalus, moksliniais tyrimais besiremiantis, stipriai psichologiškai pagrįstas ir, svarbiausia, šmaikštumo nestokojantis kūrinys.”

Vilniaus tarptautinio kino festivalio „Kino pavasaris” direktorė Vida Ramaškienė

.

APIE KNYGOS AUTORIŲ

Profesionalus prezentacijų konsultantas Arturas Laskauskas pagal užsakymus kuria pirmaujančių įmonių prezentacijas konkursams ir vadovų susitikimams užsienyje, veda prezentacijų seminarus, kurių svorio centras - kaip prezentacijai paruošti tokį TURINĮ, kad prezentacija tarp visų konkurentų taptų geriausia.
A. Laskausko paslaugomis naudojosi Microsoft, Heineken, Novartis, Maxima LT, Eurovaistinė, Vilniaus duona, Hoermann Lietuva, BASF, KRKA ir kt.

.

Knygą galite įsigyti ne tik knygynuose, bet ir

internete, paspaudę šią nuorodą.

.

.

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Straipsniuose, knygose ir internete galite rasti gausybę patarimų apie tai, kaip prezentacijas kurti efektyviau. Čia pateiksime koncentruotą apžvalgą - tas 5 rekomendacijas, kurios visose šaltiniuose duodamos dažniausiai.

  1. Pirmiausia - ne pirmoji skaidrė, bet prezentacijos turinio planas. Dauguma žmonių kartoja tą pačią klaidą: kai reikia pasiruošti PowerPoint pristatymui (prezentacijai, pateikčiai), jie kompiuteryje įsijungia „PowerPoint” programą ir iškart rašo pirmos skaidrės tekstą. Čia ir nutinka tas keistas dalykas, kad skaidrės, užuot tarnavę kaip nebloga pagalbinė priemonė, tarsi vampyrai užgrobia visą autoriaus dėmesį. Tuo tarpu profesionalai daro kitaip - prieš pradėdami pasirengimą prezentacijai, atsako sau į tris klausimus. Koks pristatymo (PowerPoint prezentacijos, pateikties) tikslas? Ką publika turėtų daryti po prezentacijos? Kokia pagrindinė mintis padėtų vesti prie prezentacijos tikslo?
  2. Skaidrių fonas - kuo paprastesnis. Prisimenu vieną specialistų konferenciją Druskininkuose. Projektorius nukreiptas į ekraną, salėje palyginti šviesu. Už pranešėjos nugaros - skaidrė su margu marmuriniu fonu ir garstyčių spalvos tekstais. Sėdintieji paskutinėse eilėse neturėjo jokių šansų ką nors įžiūrėti. Jei būtų pareikalavę grąžinti pinigus - negalėtum prieštarauti… O ką tokiais atvejais daro seni vilkai? Nesinaudoja nei vienu skaidrės fono šablonu iš „PowerPoint” siūlomų galimybių! Jų skaidrių fonas būna tik baltas arba juodas - geriausiam matomumui bet kokiomis sąlygomis. Svarbu ne dekoracijos, bet komunikacija.  O kaip su skaidrių šablonais, sukurtais pagal įmonės firminį stilių? Jei jums leidžiama, išmeskite iš skaidrių visas dėmesį blaškančias detales (rėmeliai, juostelės, kiekvienoje skaidrėje kartojamas reklaminis šūkis ir kitkas). Atpažįstamumui palikite tik pagrindines firmines spalvas. Kuo mažiau dirgiklių skaidrėje - tuo geriau publika įsisavins esminę informaciją.
  3. Vienoje skaidrėje - tik viena mintis. Apie optimalų prezentacijos teksto kiekį yra prirašyta įvairiausių patarimų: pvz., kad skaidrėje turi būti ne daugiau kaip 6 eilutės teksto, o kiekvienoje eilutėje ne daugiau kaip po 6 žodžius. Arba 4 eilutės po 4 žodžius. Tai - tik pusėtini patarimai. Elitinių prezentacijų autoriai vienoje skaidrėje rodo ne daugiau 2 eilučių, kurių šriftas - maksimalaus dydžio. Patys stipriausi vienoje skaidrėje parašo vos 2-3 žodžius, nors taip radikaliai viską sutrumpinti - labai sunku.
  4. Skaidrės reikalingos ne visada. Nebūtina kiekvieno dalyko paaiškinimui griebtis „PowerPoint” ar „Keynote” skaidrių. Nėra tokio universalaus žmogaus, kuris galėtų atstoti bendravimą su visais kitais žmonėmis. Ir nėra toko vieno vienintelio universalaus įrankio, kuris galėtų atstoti visas galimybes prezentacijoms. Žiūrovas jausis vienaip, kai jam ekrane rodysime nuotrauką su iškelta ranka. Ir visai kitaip, kai pats kels ranką, reaguodamas į prezentacijos autoriaus žodžius, pvz. „Pakelkite ranką tie, kas naudojatės „Apple” kompiuteriais”.
  5. Gera iliustracija - efektyviau negu punktais išdėliotas tekstas. Evoliucijoje taip jau susiklostė, kad žmogaus smegenys jautriau reaguoja ne į tekstą, bet į vaizdą. Sietlo universiteto (JAV) Smegenų tyrimų centro direktorius Johnas J. Medina atrado tokį dėsningumą: jei informaciją vien tik pasakysite, po 3 dienų publika prisimins vidutiniškai 10 proc. turinio, jei būsite parodę dar ir paveiksliuką - atminty išliks iki 65 proc. informacijos.  Kai konsultuoju įmones, besirengiančias svarbioms prezentacijoms, visuomet kliento paklausiu: ar liko bent viena skaidrė, kurios tekstą taip pat būtų įmanoma pakeisti nuotrauka arba piešiniu?

Arturas Laskauskas

Prezentacijų konsultantas, sertifikuotas Šveicarijoje

(Kontaktai)

(Šis straipsnis 2010 m. kovo mėn. buvo skelbtas interneto svetainės www.manokarjera.lt skyrelyje „Patarimai darbdaviams”)

Andreas Stix / Pixelio nuotrauka

Rodyk draugams

Comments 1 komentaras »