.
Kai garsiausių Lietuvos įmonių vadovams vedu seminarus apie garantuotos kokybės prezentacijas, iš anksto nujaučiu, kokio klausimo galiu tikėtis: ar yra kas nors stipriau negu tradicinė kompiuterinė programa “PowerPoint”? Tas klausimas domina ir svetainės www.prezentavimas.lt skaitytojus, todėl labai trumpai supažindinsiu su kai kuriais “PowerPointo” konkurentais.
Esu išbandęs kokias 4-5 alternatyvias kompiuterines programas - tarp jų nebe pirmus metus perku ir kai kurias mokamas.
Pripažinsiu, kad jomis galima sukurti įdomesnių vaizdų ekranui (bent jau pirmas įspūdis būna stiprus). Tai pagrindinis privalumas.
Bet alternatyvios programos arba brangokos,
arba sunkokai išmokstamos naujiems vartotojams (didelės laiko sąnaudos),
arba būtinai reikalauja gero interneto ryšio (jei naudoji nemokamą versiją),
arba visai “nedraugauja” su tam tikromis interneto naršyklėmis (pvz., Mozilla Firefox naršyklės naudotojai matys žiauriai iškraipytas EMAZE prezentacijas, o Google CHROME kaip naršyklė ne visada tinkama matyti PREZI prezentacijas),
arba kolkas gerai matomos tik kompiuteryje, bet ne išmaniajame telefone (telefone gali nesimatyti 3-D efektų, nesklandžiai veikti įterptas video ir kt.). Tai trūkumai.
Vieną specialiai šiai svetainei sukurtą mažą pavyzdį pateikiu susipažinimui (panaudota viena naujausių programų - EMAZE):

I Š S A M I A U    apie mitą “7, 38, 55 proc.”

Jei apibendrintai - “PowerPointo” greitu metu niekas dar nenukonkuruos. Tačiau kai svarbiai prezentacijai norisi stipresnio vaizdo ekrane, svarstytinos alternatyvos: PREZI (ypač rekomenduočiau su 3-D efektais, pavyzdį galite pasižiūrėti, paspaudę šią nuorodą) arba EMAZE (labiau tinka trumpoms prezentacijoms, nes kai prezentacija ilgesnė, pradeda kartotis tie patys efektai, kas susilpnina neblogą pirmąjį įspūdį). Šiek tiek atsargiau vertinčiau kitas kompiuterines programas su animacija (pvz., POWTOON). O programa SWAY bent jau manęs nesužavėjo (tiesa, sutinku, kad ji tiktų dalinamai medžiagai maketuoti, bet ekrane per gyvą pristatymą aš kaip prezentacijų profesionalas iš jos tikėčiausi daugiau).

O pabaigai - svarbiausia: kai profesionaliai ruošiama itin svarbi prezentacija, visgi pirmiausia rekomenduočiau pasidaryti “neskęstantį, nedūžtantį ir nedegantį” (trumpiau tariant, kuo stipresnį) turinį. Kitaip tariant, apie 70-90 %  prezentacijos sėkmės lemia TEKSTAS (ką pranešėjas sako), o ne VAIZDAS (ką rodo ekrane). Esu matęs atvejų, kai įspūdingoms skaidrėms sukurti buvo skirta keturženklė suma eurų, tačiau sakomam tekstui sustiprinti neskirtas nei 1 euras. Prezentacija žlugo… Čia panašiai kaip ir su nauju filmu: jei vaizdai gražūs, bet jokios idėjos ir jokio rišlaus pasakojimo nėra - tokio filmo draugams nerekomenduosi.

Patiko (0)

Rodyk draugams

Komentarai įrašui “Ar nauji konkurentai išstums “PowerPointą”? (EMAZE)”
  1. Evaldas rašė:

    Ta trijų skaidrių prezentacija pradžioje, padaro tinklaraštį beveik neskaitomą, nes tik pasikeitus skaidrei iškart esi gražinamas prie jos. Žiūrėta per Safari.

  2. Sutinku, kiekviena interneto naršyklė vienur arba kitur parodo “charaktrerį”, ne išimtis ir SAFARI. Ar nebandėte kitų naršyklių?

Komentuokite